ဖိုးလွႀကီး၊ သခင္၊ အာဠာဝက
မေန႔တေန႔က ဘာျဖစ္ခဲ့လဲ၊ ျပန္စဥ္းစားလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ သိပ္ထူးျခားမေနတတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ မေန႔ကဆိုတာကလည္း တကယ့္စိတ္ဝင္စားစရာ ေလ့လာခ်င္စရာ ျဖစ္မေနျပန္ဘူး။ လူ႕သဘာဝကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ဘဝေတြ အေတြ႕အၾကံဳေတြဟာ စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ ဒီေနရာမွာ ထပ္ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ လူ႕သဘာဝအရ ငါဘယ္သူလည္း၊ ငါဘယ္ကလာတာလည္း၊ ဟိုအရင္က ငါတို႔ေတြဟာ ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြလည္းဆိုျပီး စိတ္ဝင္စားတတ္ၾကတယ္ေလ။ လူတေယာက္အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိရတာ၊ သူက်င္လည္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ေခတ္ကို အေသအခ်ာျပန္ေတြ႕ႏိုင္တာ အတၳဳပၸတၱိဆိုတဲ့ စာေပမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ လူ႕ဘဝကို ကိုယ့္ေ႔ရွကလူေတြ ဘယ္လိုျဖတ္သန္းသလဲဆိုတာနဲ႔၊ သူတို႔ေတြ ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိလိုက္တဲ့ ေခတ္ေတြကိုလည္း အဲဒီလိုစာေပမွာ ျမင္ၾကရမွာပါ။ အခုလည္း အတၳဳပၸတၱိ စာေပအေနနဲ႔ အျပည့္အစံု ေခၚဖို႔ခက္ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိ၊ မမွီလိုက္တဲ့ေခတ္က သမိုင္းဝင္လူတခ်ိဳ႕အေၾကာင္းေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေလးတစ္ခုထဲက ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ထင္ရွားတဲ့ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးသမားႀကီး အာဠာဝက အမည္ခံ သခင္ဖိုးလွႀကီးအေၾကာင္းကိုေတြ႕ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ စိတ္ဝင္စားမိပါတယ္။ သူတို႔ေခတ္ကိုလည္း ျမင္ေယာင္ၾကည့္မိတယ္။
သိၿပီးသားသူေတြလည္း ျပန္လည္အမွတ္ရေအာင္၊ မသိေသးသူေတြလည္း သိသြားရေအာင္ဆိုျပီး ေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။ စိတ္ဝင္စားဖို႔လည္း ေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္။ ဥပမာ သခင္ဖိုးလွႀကီးဟာ ပထမကမၻာစစ္ပြဲမွာ အဂၤလိပ္စစ္တပ္ထဲဝင္ၿပီး စစ္မႈထမ္းဘူးသူ။ အဂၤလိပ္အစိုးရက ႐ူးသြပ္ေနသူ ဆိုၿပီး အ႐ူးေထာင္ပို႔တာ ခံခဲ့ရေပမဲ့ ဂ်ပန္ေခတ္မွာေတာ့ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈးတာဝန္ကိုေတာင္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူပါ။ သူ႔ဘဝဟာ အလွည့္အေျပာင္းမ်ားခဲ့တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ဘဝမ်ိဳးမွာေရာက္ေရာက္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၿပီး အၿမဲတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သူပါ။ စိတ္ဓါတ္ေရးရာမွာေတာ့ အားက် အတုယူထိုက္သူပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးမွာ သေဘာတရားေရးရာအရ ထင္ရွားသူ ဟုတ္ပံုမရပါဘူး။ စိတ္ဓါတ္ကိုအေျခခံၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တာကို တစိုက္မတ္မတ္ စြန္႔စြန္႔စားစား လုပ္သြားသူလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ျမင္တာပါပဲ။ ကဲ.. သူျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေခတ္နဲ႔ဘဝကို ခံစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
သုခမိန္။…..။
***********************************
အာဠာဝက အမည္ခံ သခင္ဖိုးလွႀကီး
၁၂၉၉-ခု၊ ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရနံေျမသပိတ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သူမွာ အာဠာဝက အမည္ခံ သခင္ဖိုးလွႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ဖိုးလွႀကီးသည္ မေကြးခရိုင္၊ သရက္ေလးပင္ရြာ၌ ေမြးဖြားသည္။ မိဘမ်ားမွာ သာမန္ဆင္းရဲသား ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ မိဘမ်ား၏ အမည္မ်ားႏွင့္ ဖိုးလွႀကီး ေမြးသကၠရာဇ္ကို အတိအက် မသိရေသးပါ။ ဖိုးလွႀကီး၏ ေမြးသကၠရာဇ္ကို ခန္႔မွန္းယူဆမည္္ဆိုလွ်င္ ၁၉၃၈-ခု ေရနံေျမ အေရးေတာ္ပံု ကာလအတြင္း၌ သခင္ဖိုးလွႀကီး၏ အသက္သည္ ၃၀ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ရွိသည္ဟူေသာ အခ်က္ကို မွန္းဆေသာအားျဖင့္ သူ၏ ေမြးသကၠရာဇ္မွာ ၁၉၀၈၊ ၁၉၀၉၊ ၁၉၁၀-ခုႏွစ္ေလာက္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆရန္ အေၾကာင္းရွိပါသည္။
ဖိုးလွႀကီး ၁၄ ႏွစ္သား အရြယ္ခန္႔ေလာက္တြင္ ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရ၏ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကို ခံခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ရပ္မွ စတင္လာခဲ့သည္။ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္မ်ား ရင္တြင္းမွ စတင္ပ်ိဳးေထာင္လာခဲ့သည္။
ထိုေခတ္ကာလက ျမန္မာျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရသည္ ေျမခြန္၊ ယာခြန္မ်ား မေပးေဆာင္ႏိုင္လွ်င္ ပစၥည္းသိမ္း၍ ေလလံျပစ္သည္။ သိမ္းရန္ ပစၥည္းမရွိလွ်င္ လူကိုဖမ္း၍ ေထာင္ခ်သည္။ ဖိုးလွႀကီး၏ ဖခင္မွာ ေျမခြန္ေဆာင္ရန္ ေငြလည္းမရွိ၊ သိမ္းရန္ပစၥည္းလည္း မရွိသျဖင့္ လူဖမ္းျခင္း ခံရရွာေလသည္။
၁၄ ႏွစ္သားအရြယ္ ခပ္ငယ္ငယ္ ဖိုးလွႀကီးသည္ သူ႔ဖခင္အား ပုလိပ္မ်ား ဖမ္းသြားသည္ကို ျမင္လိုက္ရသည္။ သူ႔မိခင္က မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္ “ေျမခြန္ မေပးႏိုင္လို႔ ဖမ္းသြားတယ္ သားရယ္” ဟူေသာ သူ႔မိခင္၏ အေျပာကိုၾကားရင္း သူ႔ရင္တြင္း ျပည့္က်ပ္ဆို႔နစ္ေနေသာ ေဝဒနာကို ခံစားခဲ့ရရွာသည္။ သူ႔မိခင္သည္ မက်န္းမာလ်က္ ပူလိပ္ကို ပုဆစ္တုတ္ထိုင္ရင္း ေတာင္းပန္သည္ကို ဖိုးလွႀကီး ျမင္သည္။ တိုးလွ်ိဳးေတာင္းပန္ေသာ အျပဳအမႈမ်ိဳးကို ဖိုးလွႀကီး မႏွစ္ျမိဳ႕။ တကယ္မရွိလို႔ မေပးႏိုင္သည္ကို ခြင့္လႊတ္ရန္သာရွိသည္။ ယခုကား ရက္စက္ရာက်လြန္းသည္။ လူမဆန္ေသာ ျပဳမႈခ်က္သာ ျဖစ္သည္ဟု သူယူဆသည္။ တိုင္းတစ္ပါးသားတို႔၏ အုပ္စိုးမႈေအာင္တြင္ ေနရေသာေၾကာင့္ ဤအျပဳအမူမ်ိဳး ခံစားရသည္ဟု ဖိုးလွႀကီး ျမင္လာသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ကို ရြံမုန္းစျပဳလာသည္။
ဖိုးလွႀကီးသည္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္တိုက္ခိုက္ခဲ့ေသာ ဗိုလ္လေရာင္၏ ညာလက္ရံုး ျဖစ္ခဲ့ဖူးသူ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကားခဲ့ဖူးသည္။ ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ဖိုးလွႀကီးအား ဗိုလ္လေရာင္ က်ဆံုးျပီးေနာက္ အေျခမက်သျဖင့္ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ရပံု၊ အဂၤလိပ္တို႔ ယုတ္ည့ံ - ညစ္ပတ္ပံု၊ ျမန္မာတို႔ ဇာတိေသြးရွိပံု၊ ထက္ျမက္ပံု၊ အမ်ိဳးကို ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းထိုက္ပံု၊ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွ ယုတ္မာေသာ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔ကို ေမာင္းထုတ္ရမည့္ပံု စသည္မ်ားကို ဇာတိမာန္တက္ႂကြေအာင္ ေျပာျပေလသည္။ ဖိုးလွႀကီးသည္ တစ္စထက္ တစ္စ ဇာတိေသြးဇာတိမာန္ တက္ႂကြသည္ထက္ တက္ႂကြလာေလသည္။
၁၉၁၄-ခု၊ ၁၉၁၅-ခုႏွစ္ခန္႔ေလာက္တြင္ ပထမကမာၻစစ္ပြဲႀကီး ျဖစ္ပြားေလသည္။ အဂၤလိပ္တို႔သည္ ကမာၻစစ္ပြဲအတြက္ စစ္သားစုေဆာင္းေသာအခါ ျမန္မာျပည္မွ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားလည္း အမ်ားအျပား ဝင္ေရာက္ၾကသည္။
ဤတြင္ အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္တိုက္ခိုက္ခဲ့ေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသည္ ဖိုးလွႀကီးအား စစ္ထဲဝင္ရန္ တိုက္တြန္းသည္။ ကၽြန္အျဖစ္ ေနရမည့္အတူတူ စစ္မႈထမ္းရင္း ကိုယ့္အတြက္ အျမတ္ထုတ္သင့္သည္။ စစ္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳကို ကိုယ္တိုင္တတ္သင့္သည္။ စစ္ပညာတတ္ထားပါမွ တစ္ေန႔ ဒီေကာင္ေတြကို ျပန္လွန္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္မည္ စသည္ျဖင့္ စစ္ထဲဝင္ခ်င္ေအာင္ ေဟာေျပာသည္။
ဖိုးလွႀကီးသည္ နဂိုကမွ အဂၤလိပ္ကို မုန္းတီး ႐ြံရွာေနသူတစ္ေယာက္ျဖစ္၍ မၾကာခင္ပင္ စစ္ထဲဝင္ခဲ့ေလသည္။ မက္ဆိုပိုေတးမီးယား စစ္ပြဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ စစ္တပ္၌ အမႈထမ္းေနစဥ္တြင္ မ်က္ႏွာျဖဴ အဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္မ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာေၾကာ မတည့္ေပ။ သူတို႔အေပၚ အျမဲတမ္း မာကၽြတ္ကၽြတ္ ဘုက်က်ဆက္ဆံခဲ့သည္။ မၾကာခဏလည္း အခ်င္းမ်ားခဲ့ရသည္။
ဖိုးလွႀကီးသည္ မ်က္ႏွာျဖဴ အဂၤလိပ္တပ္ၾကပ္တစ္ဦးႏွင့္ ကပၸလီစစ္သားတစ္ဦး လက္ေဝွ႕ထိုးရာမွာ မတရားသျဖင့္ထိုးမႈေၾကာင့္ အဂၤလိပ္တပ္ၾကပ္ကို လက္ေဝွ႔တက္ထိုးသည့္ အျဖစ္ေၾကာင့္ တစ္ညလံုး အခ်ဳပ္ခံခဲ့ရသည္။ ၎ျပင္ စစ္ပြဲတြင္ ေအာင္ပြဲခံ၍ အရက္ေသစာ စားေသာက္ၾကေသာအခါ၌ ျဖစ္သည့္ ျဖစ္ရပ္မွာ စိ္တ္ဝင္စားစရာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။
ျဖစ္ရပ္မွာ ဤသို႔တည္း။ အဂၤလိပ္မ်ားသည္ ဘယ္အခါမဆို လူမ်ိဳးျခားထားေသာ အက်င့္ရွိသည္။ ကုလား၊ ျမန္မာ၊ ကပၸလီစေသာ အျခားသူမ်ားကို သူတို႔ႏွင့္ တန္းတူရည္တူမထားေပ။ အစဥ္အျမဲ ခြဲျခားထားေလ့ရွိသည္။ ယခုေအာင္ပြဲခံရာ၌ အသားမည္း၊ အသားညိဳ၊ အသားဝါ စစ္သားမ်ားကတျခား၊ သူတို႔ လူျဖဴစစ္သားတို႔က ႐ြက္ထည္တဲ့ျဖင့္ တစ္ေနရာ က်က်နန လူခြဲ၍ စားေသာက္ၾကသည္။ အစား အစာမ်ားမွာလည္း အစာခ်င္းမတူ၊ သူတို႔က ပိုေကာင္းသည္။ ၾကက္သားကင္၊ ၾကက္သားေၾကာ္၊ ဆိတ္သား၊ သိုးသား၊ အမဲသားစေသာ အေၾကာ္အႏွပ္တို႔က တင္းၾကမ္း၊ ဝီစကီ၊ ဘရမ္ဒီ စေသာ အရက္ေသစာတို႔ကလည္း အေကာင္းစား၊ ေသာက္မကုန္ စားမခန္း။
အသားညိဳ အသားမည္း၊ အသားဝါအုပ္စုမွ ဖိုးလွႀကီးသည္ ဤသို႔ ခြဲျခားသည္ကို မခံရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လာသည္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ အေတာ္ေဒါသ ထြက္ေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ၎အား ေပးလာသည့္ အရက္ခြက္ကို မေသာက္ဘဲ စားပြဲေပၚသို႔ တအားပစ္ေပါက္ခ်လိုက္သည္။ ယင္းေနာက္ စားပြဲေပၚသို႔ ခုန္တက္ကာ “စစ္ေျမျပင္တိုက္တုန္းက အတူတူ၊ ခုေအာင္ေသ ေအာင္သားစားတဲ့အခါက်ေတာ့ ခြဲျခားထားၾကတယ္။ အဂၤလိပ္ေတြ သိပ္လူပါးဝတယ္။ ကုလားလဲ ကၽြန္ မဟုတ္၊ ျမန္မာလဲ ကၽြန္ မဟုတ္၊ ကပၸလီလဲ ကၽြန္ မဟုတ္။ အဂၤလိပ္ ေမ်ာက္ေကာင္ေတြက မတရား ကၽြန္လုပ္ထားလို႔ ခံေနရတယ္။ ဒီထဲမွာ သတၱိရွိတဲ့သူ ထြက္ခဲ့ၾက။ အဂၤလိပ္ေမ်ာက္ေတြနဲ႔ အရက္အတူတူ ေသာက္မယ္ကြ” ဟု ကုလားလိုေျပာလိုက္သည္။ အားလံုးၿငိမ္၍ နားေထာင္ေနၾကသည္။ တုတ္တုတ္မွ် မလႈပ္၊ အံ့အားသင့္ေနၾကသည္။ ကုလားစစ္သား ၃ ေယာက္ခန္႔ ေနရာမွထကာ ဖိုးလွႀကီး စကားကို ေထာက္ခံသည္။ အဂၤလိပ္စစ္သားမ်ားႏွင့္ အရက္အတူေသာက္ရန္ သေဘာတူၾကသည္။
ဖိုးလွႀကီး ေခါင္းေဆာင္ေသာ လူတစ္စုသည္ အဂၤလိပ္စစ္သားမ်ားရွိရာ ရြက္ထည္တဲသို႔ဝင္ကာ ခပ္တင္းတင္းပင္ အသင့္ထည့္ထားေသာ အရက္ခြက္မ်ားကို ရဲတင္းစြာ ေသာက္လိုက္ၾကသည္။ အစားအစာမ်ားကိုလည္း ယူစားၾကသည္။ မ်က္ႏွာျဖဴစစ္သားမ်ားသည္ ပထမ အံ့အားသင့္ေနၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဆဲဆိုကာ တဲအတြင္းမွ ထြက္သြားရန္ ႏွင္ထုတ္ၾကသည္။
ဖိုးလွၾကီးက ထြက္မသြားေသးဘဲ “ဘာလဲကြ၊ မင္းတို႔က အေသခံ တိုက္ပြဲဝင္ေတာ့ အတူတူ၊ စားတဲ့ ေသာက္တဲ့ေနရာက်ေတာ့ ခြဲျခမ္းခြဲျခမ္းနဲ႔၊ မင္းတို႔ခ်ည္း ေကာင္းေကာင္းစားလို႔ ဘာရမလဲကြ။” ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား တင္ထားေသာ စားပြဲကုိ ဆြဲေမွာက္ပစ္လိုက္သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ထံုးစံအတိုင္း ဖိုးလွႀကီးမွာ တပ္တြင္းအခ်ဳပ္ခံရေလသည္။**
**လုပ္သားျပည္သူ႕ သတင္းစာေဆာင္းပါး၊ ၁၁-၆-၁၉၇၀။
ဖိုးလွႀကီးသည္ စစ္ေျမျပင္တြင္ ၃ႏွစ္ အမႈထမ္းခ့ဲသည္။ ထိုစဥ္က စစ္ျပန္မ်ား ေျမယာကို ေပးေလ့ရွိသည္။ အမႈထမ္းလိုကလည္း ထိုက္သင့္ရာ အလုပ္ကိုေပးသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အဂၤလိပ္မ်ားအား ေလးစားၾကည္ညိဳလာေအာင္ စည္းရုံးေသာ နည္း႔ရိယာယ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ဖိုးလွႀကီးသည္ ဗမာ့ေျမကို ဗမာပိုင္သည္။ အဂ္လိပ္က ေပးစရာမလိုဟု ယူဆကာ သပ္ဆိုင္ရာရံုးသို႔ မသြားဘဲ ေျမယာမ်ားကို မယူခဲ့ေပ။
ဖိုးလွႀကီးသည္ ေရနံေျမအလုပ္ၾကမ္းသမားအျဖစ္ျဖင့္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနသည္။ လစာႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ အေနအထိုင္မွာ မွ်တမႈမရွိခဲ့။ ဆင္းရဲျပီး အလြန္ႏံုခ်ာလွသည္။ လူစဥ္မီေအာင္ အႏိုင္ႏိုင္အားခဲရသည္။ အဂၤလိပ္ မ်က္ႏွာျဖဴမ်ားႏွင့္ အဂၤလိပ္ကျပားမ်ားမွာ တိုက္တာအေဆာက္အအံုႏွင့္ ကားႏွင့္ ဝင္းျခံႏွင့္ ဇိမ္ယစ္ေနၾက နတ္ျပည္ေရာက္ေနၾကသည္။
ဖိုးလွႀကီးတို႔လို အလုပ္ၾကမ္းသမားမ်ားက်ေတာ့ ငရဲျပည္ေရာက္ေနၾကသည္ႏွင့္ တူလွသည္။ အဂၤလိပ္ မ်က္ႏွာျဖဴမ်ားက နတ္ျပည္ နတ္သားေတြ၊ ျမန္မာ အလုပ္သမားေတြက ငရဲျပည္ ငရဲသားေတြ၊ အထက္ဘဝဂ္၊ ေအာက္အဝီစိ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ဖိုးလွႀကီးသည္ ေရနံေျမ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားဘဝ အေျခကို ရင္နာမိသည္။ မ်က္ႏွာျဖဴမ်ား မတရားအုပ္စီးထားမႈကို ေလ့လာသည္။ စူးစမ္းသည္။ ဆင္ျခင္သည္။ အလုပ္သမားမ်ားကို မ်က္စိပြင့္ရန္ ေဆာ္ၾသသည္။ သတၱိရွိေစရန္ ေသြးစည္းသည္။ စညး္လံုးညီၫြတ္မႈရွိရန္ ဖန္တီးသည္။
ဖိုးလွႀကီးသည္ ေရနံေျမ စတိုစာေရးႀကီး ဦးညီခင္၏ သမီး မၫြန္႔ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်သည္။ လူငယ္ခ်င္း ေမတၱာမွ်၍ ခိုးေျပးၾကျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မၫြန္႔၏ မိဘမ်ားက အေမြျပတ္ စြန္႔ပစ္ခဲ့သည္။ ဖိုးလွႀကီးတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံကား တူႏွစ္ကိုယ္ တဲအိုပ်က္မွာ ေနရေစကာမူ ေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳး ေမာ္မဆံုးခဲ့၊ ခ်စ္တာသာ ပဓာန ဆိုရိုးစကား ရွိခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။
၁၉၃၈ ခုႏွစ္တြင္ အလုပ္သမားမ်ားက တစ္ႏွစ္လွ်င္ လုပ္ခမပ်က္ ခြင့္ရက္ ၃၀ ရက္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုၾကသည္။ ယင္းအျပင္ လိုလားခ်က္ ၁၂ ခ်က္ကိုပါ ေတာင္းဆိုလိုက္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္မ်က္ႏွာျဖဴပိုင္ ကုမၸဏီမ်ားက လိုက္ေလ်ာျခင္း မျပဳသျဖင့္ ၁၉၃၈ ခု၊ ဇန္နဝါရီလ ၈ ရက္ (၁၂၉၉ ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလဆန္း ၈ ရက္) စေနေန႔တြင္ ေရနံေျမသပိတ္ႀကီး စတင္ေမွာက္ၾကသည္။ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရန္ သခင္ေလးေမာင္၊ သခင္ျမ၊ သခင္သင္၊ သခင္ခင္၊ သခင္ေအာင္ေဖ၊ သခင္ခ၊ သခင္ဘတင္၊ သခင္လွိဳင္၊ ဦးဘလွိဳင္၊ သခင္ဖိုးလွႀကီးတို႔အား ေ႐ြးခ်ယ္ၾကသည္။
သပိတ္တပ္ကို ရန္ကုန္သို႔ ခ်ီတက္ရန္ သခင္ဖိုးလွႀကီး ေခါင္းေဆာင္၏။ မေကြးသို႔ေရာက္ေသာအခါ သခင္ဖိုးလွႀကီးကို အဂၤလိပ္လက္ပါးေစတို႔က ဖမ္းလိုက္သည္။ သပိတ္တပ္ နတၱလင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ (ဒီဖင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္) သခင္ဖိုးလွႀကီး ျပန္လြတ္လာသည္။ သခင္ဖိုးလွႀကီးသည္ သပိတ္တပ္ႏွင့္ ထပ္မံ ေတြ႕ျပန္ေသာအခါ ေခါင္းေဆာင္ လုပ္ျပန္ေလသည္။ သခင္ဖိုးလွႀကီးကို သပိတ္တပ္သားမ်ားက အားရ႐ႊင္လန္းစြာျဖင့္ “အာဠာဝက - ကြ”ဟု အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ၾကသည္။ ဤသည္မွစျပီး “အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွႀကီး”ဟု တြင္ရစ္ခဲ့ေတာ့သည္။
အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွႀကီးသည္ ေရနံေျမသပိတ္တပ္ႀကီး ရန္ကုန္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ သပိတ္စခန္းခ်ေနစဥ္ အတြင္းမွာပင္ ဓနိေတာ ဘီ၊ အို၊ စီႏွင့္ အိုင္၊ ဘီ၊ စီ စက္ရံုမ်ားမွအလုပ္သမားမ်ား အေရးကုိ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ အခြင့္အေရးမ်ားကိုလည္း ေတာင္းေစခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ ဓနရွင္မ်ားသည္ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ အခ်ိဳ႕ကို ဖမ္းသည္။ အခ်ိဳ႕ကို အျပစ္ေပး၍ ေထာင္ခ်သည္။ ေခါင္းေဆာင္စာရင္း ေပးေသာအခါ အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွၾကီး အမည္ကို ပယ္ခ်လိုက္သည္။ ဦးေႏွာက္မေကာင္း၊ ႐ူးေနျပီဟု အေၾကာင္းျပကာ ဖိုးလွၾကီးကို အ႐ူးေထာင္သို႕ ပို႕လိုက္သည္။ စည္းလံုးညီညြတ္ေနေသာ သပိတ္တပ္သားမ်ားကိုလည္း ခြဲျပစ္လိုက္သည္။
အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွႀကီး အ႐ူးေထာင္မွ ျပန္လာေသာအခါ သပိတ္တပ္သား ၂၀၀ ခန္႔သာ ရွိေတာ့သည္။ ေခါင္းေဆာင္ အခ်ိဳ႕မွာ အခြင့္အေရးယူသြားၾကသည္။ အားနည္း ကြဲျပားေအာင္ ဓနရွင္ အဂၤလိပ္တို႔က အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖုံဖံု လုပ္ေဆာင္ဖန္တီးၾကသည္။ သခင္ဖိုးလွႀကီးမွာ စိတ္အပ်က္ႀကီး ပ်က္ကာ ကိုရင္ႀကီး ဝတ္သြားရွာသည္။ ကိုရင္ႀကီးဝတ္ႏွင့္ “သပိတ္စစ္ပြဲ” အမည္ရွိ စာအုပ္ကိုေရးသည္။ ရေသာေငြကို ရန္ပံုေငြအျဖစ္ သံုးသည္။ စိတ္မေလ်ာ့ေသးဘဲ လူဝတ္လဲကာ လက္က်န္ သံမဏိသပိတ္တပ္ ၂၀၀ ခန္႔ျဖင့္ ေ႔ရွတစ္လွမ္းတိုးျပန္သည္။ ပထမ သပိတ္စခန္းကို ေ႐ႊတိဂံုဘုရားတြင္ ထားသည္။ ေနာက္မွ ေျခာက္ထပ္ႀကီးဘုရား၊ ၎မွတစ္ဆင့္ ကိုးထပ္ႀကီးသို႔ အဆင့္ဆင့္ ခ်ီတက္ကာ အဓိဌာန္ျပဳၾကသည္။
အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွႀကီးသည္ သံမဏိတပ္သားမ်ားအား မိမိတို႔ကိုယ္ကိုမိမိတို႔ သရဏဂံုတင္ရန္ တိုက္တြန္းျပီး အသုဘဖိတ္စာ ၁၀၀၀ ရိုက္၍ ေဝငွၿပီး အစာငတ္အေသခံ ဆႏၵျပၾကသည္။ ကိုးထပ္ႀကီးဘုရားရွိ သပိတ္စခန္းသို႔ ၾကည့္႐ႈလာေသာ ပရိတ္သတ္မ်ား တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားလွသည္။ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္း၊ သားေရစာ စသည့္ ပစၥည္းမ်ား လွဴဒါန္းၾကသူမ်ားမွာလည္း အမ်ားအျပားရွိသည္။ ဦးပု ၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရကလည္း ေက်ေအးရန္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားၾကသည္။ အလုပ္ျပန္ဝင္လွ်င္ စေပၚေငြ ၁၀-က်ပ္၊ ထမင္းဖိုး ၃-က်ပ္ ေပးမည္ဟု ေဖ်ာင္းဖ်ၾကသည္။
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကလည္း “တပည့္ေတြ ဘာမဟုတ္တဲ့ ပု႐ြက္ဆိတ္နဲ႔ နပန္းလံုးၿပီး အေသမခံနဲ႔ဦး၊ ေ႔ရွမွာ က်ားနဲ႔လံုးဖို႔ ရွိေသးတယ္”ဟု ဆံုးမျပန္သည္။ ယင္းတို႔ေၾကာင့္ သခင္ဖိုးလွႀကီးတို႔ သံမဏိသပိတ္တပ္သားမ်ား အစာျပန္စားရန္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေရနံေျမသို႔ ျပန္ၾကေလသည္။
အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွႀကီးသည္ အလုပ္သို႔ ျပန္မဝင္ေတာ့့ဘဲ အလုပ္သမားအစည္းအရံုးတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ထိုင္ကာ အလုပ္သမားအက်ိဳး ေဆာင္႐ြက္သည္။ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္တြင္ ေရနံေျမ အစခန္းထ၍ လႈပ္ရွားရန္ အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွႀကီးႏွင့္ သခင္တစ္စုတို႔ ႀကိဳးစားၾကျပန္သည္။ လုပ္သားထု လႊတ္ေတာ္က်င္းပရန္ ၾကံစည္ၾကသည္။ အစည္းအေဝး ၂ ရက္အလိုတြင္ လူဖမ္းဝရန္းျပ၍ အာဠာဝက-သခင္ဖိုးလွႀကီးႏွင့္ အေပါင္းပါ သခင္တင္၊ သခင္ ဘိုးသာ၊ သခင္မာတို႔ကို ဖမ္းသြားၾကသည္။
သခင္ဖိုးလွႀကီးႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕အား ျမစ္ႀကီးနားခရိုင္သို႔ နယ္ႏွင္ဒဏ္ ေပးလိုက္သည္။ ျမစ္ႀကီးနားခရိုင္တြင္ ဥမကြဲသိုက္မပ်က္ ေနထိုင္ၾကရင္း ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီး နီးကပ္လာေသာေၾကာင့္ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရက အာဠာဝက သခင္ဖိုးလွႀကီးတို႔အား ဗန္းေမာ္ေထာင္သို႔ ပို႔လိုက္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ ဦးစီးေသာ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္မွ ဘီ၊ အိုင္၊ ေအ ႏွင့္ ဂ်ပန္တပ္မ်ား ျမန္မာျပည္သို႔ ဝင္ေရာက္လာေသာအခါ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သည္ သခင္ဖိုးလွႀကီးတို႔အား ဗန္းေမာ္ေထာင္မွ ထုတ္ယူခဲ့သည္။ အျခား အဖမ္းခံႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုလည္း ေထာင္မွ ထုတ္ယူ၍ ေနရင္းသို႔ အသီးသီး ပို႔ေပးခဲ့သည္။ အာဠာဝက သခင္ဖိုးလွႀကီးကိုမူ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးအျဖစ္ တာဝန္္ယူ အုပ္ခ်ဳပ္ေစခဲ့သည္။
ဂ်ပန္တို႔သည္ ေရနံေျမကို ျပန္စေသာအခါ သခင္ဖိုးလွႀကီးသည္ မိမိထမ္းေဆာင္ေနေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးရာထူးကို ျပန္အပ္ခဲ့ျပီး ေရနံေျမသို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။ ေရနံေျမသို႔ ေရာက္ေသာအခါ သခင္ျမ၏ ေျပာျပခ်က္အရ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားကို မေပးဘဲ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာထူးကို ေပးသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္အတြင္း သခင္ဖိုးလွႀကီးသည္ အစာအိမ္ေရာဂါျဖစ္၍ သခင္ျမ၊ သခင္ေက်ာ္စိန္တို႔၏ တိုက္တြန္းခ်က္အရ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးသို႔ တက္ေရာက္ကုသရင္း ဘဝတပါးသို႔ ကြယ္လြန္သြားရွာသည္။
ေ႐ႊဥၾသ
“တစ္ခ်ိန္က ထင္ရွားခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား”
စပယ္ဦး စာေပျဖန္႔ခ်ီေရး။ စာ၁၁၇မွ ~ စာ ၁၂၃ထိ
ဆုံရပ် 1st Dec 2024
2 weeks ago
8 comments:
စာေတြအမ်ားႀကီး ႐ုိက္တင္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္။
း)
ေက်းဇူးတင္တယ္ဆိုလို႔ ေက်းဇူးဗ်ိဳ႕။
Thank you for your post. There is Tha Khin Phoe Hla Gyi Road in my town too.
အခုလုိ.... သမုိင္းဝင္အာဇာနည္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေၾကာင္းေလး
မွ်ေဝေပးလုိ႔ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ဳိ႕.....။ အဂၤလိပ္အစုိးရက သူ႕ကုိ ဘယ္လုိပဲ
အရႈးလုိ႔ စြပ္စြဲ စြပ္စြဲ.....သူ႕လုပ္ရပ္ေတြ က အခုေတြး အခု ၾကက္သီးဖ်န္းဖ်န္းထရ တုံးပဲ ဗ်။
က်ေနာ္တုိ႔ကုိ မအေအာင္
တုိက္ဆိုင္မႈေတြအေၾကာင္း
တကူးတက စုေဆာင္းတင္ျပေနတာ ေက်းဇူးပါခမ်ာ။
ခုလိုေလး မွ်ေ၀တာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ကိုဗာဘိုရာ။ သခင္ဖိုးလွၾကီးဆို က်ေနာ္တို႕သိတာက ၄၅ က်ပ္တန္ေလာက္၊ ၁၃၀၀ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုတံုးက ေရနံေျမ အလုပ္သမား သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ အဲေလာက္သိတာဗ်ာ။ ခုလို စံုစံုေစ့ေစ့ေလး သိရမွတ္ရေတာ့ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသဗ်ိဳ႕ ။
အခုမွပဲ.. သခင္ဖိုးလွႀကီးအေၾကာင္းေသခ်ာသိရတယ္.. အမ်ဳိးမ်ားေတာ္ေနလားဗ်.. ေကာင္းတယ္ဗ်ာ.. သမိုင္းကိုပံုေဖာ္ရင္ အဲလိုမွ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ာ...
ဟား ဟား။ ဆရာမ်ိဳးကေတာ့ လုပ္ျပီ။ အမ်ိဳးေတာ္ဘူးရယ္။
Post a Comment