Sunday, November 25, 2007

မွန္

ျဗဳန္းကနဲ မွန္ထဲကို ေသေသခ်ာခ်ာျပန္စိုက္ၾကည့္မိသည္။ ခါတိုင္းဆို မနက္လင္းတိုင္း ဒီမွန္ေရွ႕ မ်က္ႏွာသစ္ေနက် ပံုမွန္အတိုင္း ကိုယ့္မ်က္ႏွာကိုေတာင္ေသခ်ာမၾကည့္ျဖစ္ဘဲ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးသြားတာပါပဲ။ ဒီေန႔မနက္က်မွ ခုလိုမွန္ထဲ ကိုယ့္မ်က္ႏွာကို ေသခ်ာျပန္ၾကည့္မိတာ ဒါပထမဆံုးပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ . . . . . .

မိုးလင္းလင္းခ်င္း သြားမတိုက္ ၊ မ်က္ႏွာမသစ္ဘဲ အိမ္ေရွ႕က လဟာျပင္ထဲ ေလသန္႔သန္႔ကို႐ႈလိုက္ရမွ သူ႔အက်င့္က။ ၿပီးေတာ့မွ သြားတို္က္မ်က္ႏွာသစ္သည္။ ဒီေဘစင္ (basin) ကမွန္ကို ေသခ်ာဂ႐ုမစိုက္မိဘဲ မနက္ခင္းေပါင္းမ်ားစြာေက်ာ္ျဖတ္လာခဲ့သည္မွာလည္း ၾကာၿပီ။ ဒီေန႔ေတာ့ မ်က္ႏွာသစ္ခါနီး မွန္ထဲကို အမွတ္တမဲ့ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ ကိုယ့္မ်က္ႏွာကို ကိုယ္ျပန္ေတြ႕ရသည္။ ဒါေပမယ့္ ပံုမွန္ေတာ့မဟုတ္။ က်ေနာ့္မ်က္လံုးေတြ ၊ က်ေနာ့္ႏႈတ္ခမ္းေတြမဟုတ္သလို ခံစားရသည္။ အဲဒါနဲ႕ပဲ ဒီေန႔မနက္က်မွ ဒီမွန္ထဲကို ေနာက္ထပ္တစ္ခါ ေသခ်ာျပန္ၾကည့္ျဖစ္တာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ မွန္ထဲကက်ေနာ့္ကို ၿပံဳးျပၾကည့္သည္။ သူက ျပန္ၿပံဳးမျပ။ ဟာ ! ဒါဆိုလြဲၿပီေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မွန္ရဲ႕သေဘာက ေရာင္ျပန္ဟပ္တာပဲမဟုတ္လား။
က်ေနာ္ၿပံဳးျပရင္ မွန္ထဲကက်ေနာ္ကလည္း အျပင္ကက်ေနာ့္ကို ျပန္ၿပံဳးျပရမွာေပါ့။ ဟုတ္ဖူးလား။ အဲ - ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်။ မွန္ထဲကက်ေနာ္က အျပင္ကက်ေနာ့္ကို ခပ္တည္တည္ပဲ စိုက္ၾကည့္ေနတယ္ဗ်။ ႐ုတ္တရက္ ျဗဳန္းဆို က်ေနာ့္ ၾကက္သီးေတြဘာေတြထၿပီး စိတ္ထဲထိတ္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က မွန္ထဲကက်ေနာ့္ကို ေခါင္းခါျပေတာ့ ေအာင္မယ္ . . မွန္ထဲကက်ေနာ္က ေခါင္းျပန္ညိတ္ျပတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ေခါင္းခါတာကို သူသေဘာေပါက္တယ္ေပါ့ေလ။ အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္လည္း သိပ္ေတာ့ စိုးရိမ္စိတ္မရွိေတာ့ပါဘူး။ မွန္ထဲကက်ေနာ္နဲ႕ အျပင္ကက်ေနာ္တို႔ နားလည္မႈတစ္ခုေတာ့ရွိသြားၿပီလို႔ထင္လိုက္တယ္။ အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္က ေနာက္ထပ္တစ္ခု စမ္းၾကည့္တယ္။ အသံေပါ့ . . .
မွန္ထဲကက်ေနာ္က အသံနဲ႕ေကာျပန္ေျပာႏိုင္လားလို႔ စမ္းၾကည့္ခ်င္လာတယ္။ အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္က မွန္ထဲကက်ေနာ့္ကို ၤမဂၤလာပါ ၤ လို႔ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒါနဲ႕သူကလည္း က်ေနာ့္ကို ၤမဂၤလာပါ ၤတဲ့ ! ဟာ - ဒါဆို မွန္ထဲကက်ေနာ္နဲ႕ စကားေျပာလို႔ရၿပီေပါ့လို႔ က်ေနာ္ေတြးလိုက္မိတယ္။ ဒါနဲ႕ က်ေနာ္ကဆက္ၿပီး ခင္ဗ်ားက က်ေနာ္လားလို႔ေမးေတာ့ မွန္ထဲကက်ေနာ္က ၤခင္ဗ်ားကခင္ဗ်ား ၊ က်ေနာ္က က်ေနာ္ပါပဲ ၤတဲ့။ ဒါဆိုမတူဘူးေပါ့ေနာ္ လို႔ က်ေနာ္ကျပန္ေမးေတာ့ သူက ၤအတူတူေတာ့ အတူတူပါပဲ ၊ ဒါေပမယ့္ မတူဘူးဗ် ၤလို႔ ျပန္ေျဖသဗ်။ အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္လည္း နား႐ႈပ္သြားေတာ့ ခင္ဗ်ားရွင္းေအာင္ေျဖစမ္းပါဗ် လို႔ စိတ္တိုတိုနဲ႕ ခပ္ဆတ္ဆတ္ေျပာလိုက္ေတာ့ - ေအာင္မယ္ သူက ရယ္သဗ်။ ၤခင္ဗ်ားကလည္း စိတ္ဆိုးတယ္ျမန္သကိုး ၊ က်ေနာ္ေျပာတာက က်ေနာ္က ခင္ဗ်ားေတာ့ ခင္ဗ်ားပဲ ၊ ဒါ့ေၾကာင့္အတူတူပဲလို႔ေျပာတာ ၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္က မွန္ထဲက - ခင္ဗ်ားက အျပင္ကဆိုေတာ့ မတူဘူးလို႔ေျပာတာ ၊ ရွင္းၿပီလားဗ် ၤလို႔ ခပ္ရႊင္ရႊင္အသံနဲ႕ က်ေနာ့္ကို ျပန္ေျဖရွင္းတယ္။ ဒါနဲ႕ က်ေနာ္လည္း နည္းနည္းေတာ့ အားနာသြားသဗ်။ သူေျပာတာလည္း ဟုတ္တာကိုး။အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္က သူ႔ကို ေဆာရီးပဲဗ်ာ ၊ က်ေနာ္က နား႐ႈပ္သြားလို႔ ခင္ဗ်ားကို ခပ္ရွင္းရွင္းျပန္ေျပာျပခိုင္းတာပါ ၊ စိတ္မဆိုးပါဘူး လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ သူကေတာ့ က်ေနာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႕ ၿပံဳးျပေနတယ္ဗ်။ ၿပီးေတာ့ သူကက်ေနာ့္ကို ေျပာျပန္တယ္။ ခင္ဗ်ား ဟိုစာတန္းေလးကို ဖတ္ဖူးလား ? ၤသင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္မဆိုးပါ ၤဆိုတဲ့စာတန္းေလးေလ လို႔ေမးတယ္။ က်ေနာ္က အင္း . . . ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲလို႔ ျပန္ေမးေတာ့ သူက ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္သဗ်။ ၿပီးေတာ့မွ အရယ္ရပ္ၿပီး ခင္ဗ်ားက အခုထိ အေတြးမပါဘဲေနတုန္းကိုးဗ်။ အဲဒီ့စာတန္းကို ခင္ဗ်ားေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါဗ်။ ခင္ဗ်ားဟာ စိတ္ေကာင္းရွိသူလား ၊ စိတ္ထားမေကာင္းသူလားဆိုတာ ခုနက ခင္ဗ်ားေမးခြန္းလို ခင္ဗ်ားအေတြး႐ႈပ္သြားမွာပဲဗ်။ လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္ကဆက္ၿပီး သူ႔ကို ခင္ဗ်ားကလည္း တစ္ခါတည္းခပ္ရွင္းရွင္းပဲ စကားေျပာစမ္းပါဗ်ာ။ ေတြးခိုင္းမေနပါနဲ႕လို႔ က်ေနာ္ကေျပာေတာ့ သူက အင္း . . . ဒီလိုဗ်။ အဲဒီ့စာတန္းေလးက ၤသင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္မဆိုးပါ ၤ ဆိုေတာ့ သင္မေကာင္းလွ်င္ေတာ့ ကၽြႏု္ပ္က ဆိုးေတာ့မည္ေပါ့ ?
ဒါဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားစိတ္က မခိုင္မာေသးဘူးေပါ့။ စိတ္ထားေကာင္းတယ္ရယ္လို႔ မဆိုဘူးေပါ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားကို ရဲရဲေျပာရဲတယ္။ က်ေနာ္က ခင္ဗ်ားရဲ႕မွန္ထဲကအရိပ္ ၊ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားလိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး ။ က်ေနာ္က ခင္ဗ်ားစိတ္ဆိုးတို္င္း စိတ္လိုက္မဆိုးဘူး။ က်ေနာ့္စိတ္ထဲကအတိုင္း ေကာင္းေသာတံု႕ျပန္ျခင္းပဲေပးတယ္။ ဒါက်ေနာ့္ရဲ႕စိတ္ထားပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္က ခင္ဗ်ားေတာ့ ခင္ဗ်ားပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုတာေပါ့ဗ်။ ခင္ဗ်ားစိတ္ဆိုးတိုင္းသာ က်ေနာ္ပါလိုက္စိတ္ဆိုးရင္ က်ေနာ္က ခင္ဗ်ားရဲ႕အရိပ္ပဲေပါ့ဗ်ာ။ အခုေတာ့ က်ေနာ္က က်ေနာ္ပါပဲ။ ခင္ဗ်ားကလည္းခင္ဗ်ားပါပဲ။ ခင္ဗ်ားက မွန္ထဲက က်ေနာ့္ကို ၾကည့္ၿပီး ျပဳမူဆက္ဆံလည္း ခင္ဗ်ားအတိုင္း က်ေနာ္က လိုက္မလုပ္ဘူးေလ။ က်ေနာ့္စိတ္ရင္းအတိုင္း ခင္ဗ်ားကို ျပဳမူဆက္ဆံတာပါ။ ဒါဆို ခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္ၿပီလား ၊ ခင္ဗ်ားနဲ႕ က်ေနာ့္ကြာျခားခ်က္ကို
. . . . . .
ေၾသာ္ . . . က်ေနာ္သေဘာေပါက္သြားသည္။ ဒီေန႔မနက္ မ်က္ႏွာမသစ္ခင္ မွန္ထဲက က်ေနာ့္ကို စကားစျမည္ေျပာျဖစ္လိုက္သည့္အခ်ိန္ကစၿပီး ေနာက္ေန႔မနက္တိုင္း မွန္ထဲကက်ေနာ့္ကို က်ေနာ္ ေလးစားစြာ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာျဖစ္သည္။ သူကလည္း သူ႔မူအတိုင္း က်ေနာ့္ကို ခပ္ျမဴးျမဴးအသံျဖင့္
ၤၤခင္ဗ်ား က်ေနာ့္ကို ခင္ဗ်ားလို႔ မသတ္မွတ္ေတာ့ဘူးလား ၤၤလို႔ေမးတိုင္း က်ေနာ္က ၤဘာသတ္မွတ္စရာလိုေတာ့လို႔လဲ ၊ ခင္ဗ်ားကခင္ဗ်ား ၊ က်ေနာ္ကက်ေနာ္ပဲဟာ မွန္ထဲကအရိပ္လို အျပင္ကလူကေကာ လိုက္လုပ္တတ္လို႔လား ၤလို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုးသေဘာက်စြာျဖင့္ ညီတူညီညာဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္လိုက္ၾကသည္မွာ က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္း မွန္ၾကည့္ရင္း ရယ္ေနသလားေအာက္ေမ့ရေအာင္အထိပင္ . . .။

နယုန္မိုး

No comments: