ဦးေႏွာက္မ်ားကို စိတ္ဝင္စားသူ
တစ္ေလာေလးကပဲ “ဦးေႏွာက္ျမဴးသူတစ္ေယာက္”ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ျပီးပါတယ္။ ဖတ္ခ်င္လြန္းတယ္ေျပာလို႔ ရန္ကုန္ကသူငယ္ခ်င္းက လူၾကံဳနဲ႔ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းမွာ အခန္းဆက္ ဖတ္ေနတုန္း လံုးခ်င္းထြက္ေတာ့လည္း ဖတ္ခ်င္တာပါပဲ။ ခ်င္းတြင္းက လတိုင္းမဝယ္ျဖစ္ဘူးကိုး။ ဒါနဲ႔ပဲ တစ္ျခားစာမဖတ္ေတာ့ပဲ သူ႔ကိုပဲဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့စာအုပ္ေလးပါ။ မဖတ္ရေသးရင္ ညႊန္းခ်င္ပါတယ္။
စာအုပ္အစပိုင္းမွာ ဘာသာျပန္သူ (စာေရးသူ)ေျပာသလို သူတို႔ဆီက အတုယူစရာေတြ (ဒါမွမဟုတ္လည္း) သိထားသင့္တာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ အားက်စရာ၊ ဘက္ေပါင္းစံုမွ အတုယူစရာေတြပါ။ ပညာကိုခ်စ္မွ ႏိုင္ငံတိုးတက္ေရးအေၾကာင္းေျပာရင္ အရွိန္အဟုန္ဆိုတာ ပါလာမယ္ဆိုတာ ထင္ရွားေစပါတယ္။ ပညာဆိုတာကို အားေပးပံု၊ ပညာတတ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ တန္ဖိုးထားပံုေတြနဲ႔ ေကာင္းတဲ့စာအုပ္ပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္မွာ နည္းနည္းေလး စြဲသြားတာက အသက္၂၁ႏွစ္မွာ ေဒါက္တာဘြဲ႔ရေနပါျပီ။ ေတာက္ေလွ်ာက္လည္း စိတ္ေရာဂါရေနတဲ့ ပညာတတ္ကို မပစ္ပယ္ပဲ ထူးတဲ့ဦးေႏွာက္တစ္လံုးကို တန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕အေလ့အထပါ။ လူမွဳေရးအရ အားနည္းတယ္ေျပာလို႔ရတဲ့ သူ႔အမူအက်င့္ေတြကို အျမင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ၾကည့္ေပးၾကတယ္ထင္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္လည္းရွိသဗ်။ ၾကည့္ဖူးတယ္။ အေတာ္ေတာင္ၾကာပါျပီ။ A Beautiful Mind ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ပါပဲ။
ထားေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက စာေရးသူရဲ႕ေစတနာ။ တစ္ခါကလည္း “ဦးေႏွာက္မ်ားကို မီးညိွျခင္း”ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ခဲ့ဖူးတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံက သမၼတၾကီးရဲ႕ လူငယ္ေတြ(ေက်ာင္းသားေတြ)အေပၚမွာ ထားတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ေစတနာေတြကို ဖတ္ရပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့စာအုပ္ပါပဲ။ ဖတ္ျပီးၾကသူေတြလည္းမ်ားမွာပါ။ မဖတ္ရေသးရင္ ဒါလည္းဖတ္သင့္တဲ့ စာတစ္အုပ္ပဲ။
စာေရးသူက ေဒါက္တာဘြဲ႔ရ ႐ူပေဗဒပညာရွင္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာေလးေတြ ေရြးတတ္တာကို သေဘာက်ေနတာပါ။ လူငယ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ပါ။ (ေျပာသာေျပာေနရတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အရြယ္ကလည္း လူငယ္တန္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အသံုးမက်တာကေတာ့ ေျပာမဆံုးေပါင္၊ ေတာသံုးေတာင္ေပါ့ဗ်ာ။ ထားေတာ့။) လူငယ္ေတြကို ပညာဆိုတာ ဘာလည္းသိေအာင္။ ေလ့လာတတ္ေအာင္။ တန္ဖိုးထားတတ္ေအာင္။ ေျပာေနတဲ့ စာေတြလို႔ ေတြးမိသဗ်။
ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာဖို႔ဆိုတာ တစ္ေယာက္အားျဖင့္ မစြမ္းသာဆိုတာကို ေျပာေနသလိုပါပဲ။ သိုင္းဖုိ႔၊ ဝိုင္းဖို႔လိုတယ္ေပါ့။ ပညာေရးမွာဆုိရင္လည္း ေက်ာင္သား၊ ဆရာ၊ မိဘေတြတင္မက သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ထိေရာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္မွဳေတြ လိုအပ္ေၾကာင္းလည္း ျမင္သာေစပါတယ္။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဆိုတာ တစ္ကယ္ေတာ့ ဦးေႏွာက္ေတြအေၾကာင္းပါပဲ။ ေရရွည္ကိုၾကိဳေတြးျပီး ႏူးည့ံစြာျပဳျပင္ရတာေတြေပါ့။ ပါရမီရွင္တစ္ဦးဆိုတာ အလကားေတာ့ မျဖစ္တန္ရာဘူးလို႔လည္း ေတြးေလရဲ႕။
ေနာက္တစ္အုပ္ေျပာခ်င္ေသးတာက “ပိုးခ်ည္မွ်င္မိုးနဂါး”ဆိုတဲ့ စာအုပ္ပါ။ အဲဒီ့စာအုပ္မွာဆုိရင္ ေပါက္ေဖာ္တို႔ရဲ႕ ပညာတတ္ကိုေျမွာက္စားရင္း တိုးတက္ေရးကို ၾကိဳးစားသြားတာ ျမင္သာေနသလိုပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေၾကျငာခ မရဘဲ စာေရးသူဘိုးလွိဳင္ရဲ႕ စာသံုးအုပ္ကို ေၾကာ္ျငာဝင္လိုက္တာပါ။ တစ္ကယ္ေတာ့ စာဖတ္အားေကာင္းပံုရတဲ့၊ ေစတနာပါတ့ဲစာေရးသူရဲ႕ ဦးေႏွာက္ေတြကို စိတ္ဝင္စားပံု။ ေနာက္ျပီး ဦးေႏွာက္ေတြအေရးၾကီးပုံနဲ႔ ပညာတတ္ကို တန္ဖိုးထားဖို႔လိုေၾကာင္းေလးေတြကို စိတ္မွာေတြးမိေနလို႔ အေၾကာင္းရွာျပီး ညႊန္းလိုက္ေၾကာင္းပါ။
သုခမိန္
HRD – Human Resource Development
KuchingTrip
1 week ago
3 comments:
A Beautiful Mind
က်မလည္းၾကည့္ဘူးတယ္
ေကာင္းမွေကာင္း
ေနာက္ဆံုး ပါေမာကၡေတြက ပညာရွိကို
ေဘာပင္ေလးေတြ လာေပးတာေလ
ဒီပိုစ့္ေလးကလည္းအေတာ္ေကာင္းတယ္
ဦးေႏွာက္မ်ားကို စိတ္ဝင္စားသူ
ေခါင္းစဥ္က ကိုစိတ္ဝင္စားစရာပဲ
“လူငယ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ပါ။ (ေျပာသာေျပာေနရတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အရြယ္ကလည္း လူငယ္တန္းပါပဲ။)”
ဟဲ ဟဲ က်ေနာ္လည္း မွန္မၾကည့္ျဖစ္တာၾကာေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မျမင္ရဘူးဗ်။
ဒီေန႔ က်ေနာ့္တုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ တာဝန္အရွိဆုံးသူေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲလုိ႔ ေမးရင္ ဒီကေန႔က်ေနာ္တုိ႔လူငယ္ေတြပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံေကာင္းတယ္ဆုိရင္ ဒါ က်ေနာ္တို႔ေတာ္လုိ႔ပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမေကာင္းဘူးဆုိရင္ က်ေနာ္တို႔ညံ့လုိ႔ပါပဲ။ တစ္ျခား ဘယ္သူေတြေၾကာင့္မွမဟုတ္ပါဘူး။
“ပညာတတ္ကို မပစ္ပယ္ပဲ ထူးတဲ့ဦးေႏွာက္တစ္လံုးကို တန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕အေလ့အထပါ။”
အေလ့အထဆုိတာ ျပဳစုယူလ႔ုိ ရတာပါ။ ကဲ လာဗ်ာ က်ေနာ့္တို႔ စၾကရေအာင္။ ပညာတတ္ေတြ မဟုတ္ေသာ္ျငား၊ သာမန္ေညာင္ညေတြမွ်သာျဖစ္ေသာ္ျငား … က်ေနာ္၊ ခင္မ်ား ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တန္ဖုိးထားၾကရေအာင္ဗ်ာ။
ခင္မ်ားကုိယ္တုိင္အဝင္အပါ ခင္မ်ားမိသားစုဝင္ေတြဟာ ခင္မ်ားႏုိင္ငံသားေတြပါ။ (ျပည္တြင္းမွာပဲဆိုရင္) ခင္မ်ားသူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ေက်ာင္းေနဖက္ေတြ၊ အခန္းေဖာ္ေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြ၊ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ သူတုိ႔သူတို႔ တစ္ေတြဟာ ခင္မ်ားႏုိင္ငံသားေတြပါ။
သူတို႔တစ္ေတြကုိ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္၊ သူတို႔ တစ္ဦးတုိင္း တစ္ေယာက္တုိင္း၊ တစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းစီတုိင္းကုိ ေရရွည္ၾကိဳေတြးၿပီး ႏူးညံ့စြာျပဳျပင္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ခင္မ်ားလူမ်ိဳး၊ ခင္မ်ားႏုိင္ငံကုိ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းပါပဲ။
ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းနဲ႔ဆီမျဖစ္ေသာ္ျငား ႏွမ္းေစ့ေလးေတြမ်ားျပားလာတဲ့အခါ ဆီျဖစ္လာမွာပါ။ တစ္စက္က်မ်ား ျပည့္ေသာ္လားသုိ႔ေပါ့ဗ်ာ။ အပင္မေပါက္ေသးေသာ္ျငား အေစ့ထဲကအပင္ေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ျမင္ေအာင္ၾကည့္ကာ မူးပဲအစနဲ႔ ထူးကဲဘဝေတြ တည္ေဆာက္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။
ဒီေတာ့ လာဗ်ာ.. စာဖတ္ၾကရေအာင္။ ကုိယ့္အိမ္သားေတြ အဝင္အပါ သူမ်ားေတြ စာဖတ္တတ္လာေအာင္ စည္း႐ုံးေသြးေဆာင္ၾကရေအာင္။ သူတစ္ပါးကုိ စည္း႐ုံးေသြးေဆာင္ ျပဳစုၿပိဳးေထာင္တယ္ဆုိတာ သြယ္ဝုိက္ေခါင္းေဆာင္မႈက ပုိမုိထိေရာက္တာ။ ဥပမာ “ဒီစာအုပ္ေလးဖတ္ကြ”လုိ႔ တုိက္႐ုိက္ေျပာတာမ်ိဳးထက္ အဲဒီစာအုပ္ေလးကုိ သူဖတ္ခ်င္လာေအာင္ သူျမင္သာတဲ့ ေနရာမွာ မသိမသာခ်ထားတာမ်ိဳးေပါ့။ သူျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာေသာ္ျငား ခင္မ်ားရွိေနတာေတာင္ သူသိခ်င္မွသိမွာ။ တစ္ခါတစ္ခါ တုိက္႐ုိက္ေခါင္းေဆာင္မႈလုိတဲ့အခါေတြမေတာ့ တုိက္႐ုိက္ေခါင္းေဆာင္ၾကတာေပါ့ခင္ဗ်ာ။
လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထာကာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေလကန္ပါ။ ဒါသည္ပင္ ႏုိင္ငံကုိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တာ။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကလူငယ္ေတြဟာ၊ အရက္ဆုိင္က လူငယ္ေတြဟာ၊ ဂိမ္းဆုိင္က လူငယ္ေတြဟာ၊ လယ္ကြင္းထဲက လူငယ္ေတြဟာ စာသင္ခန္းထဲက လူငယ္ေတြပမာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ့ အနာဂတ္ေတြပါ။
ကိုသုေရ
ေလးစားပါတယ္
ခင္မင္လ်က္
Post a Comment