ကြ်န္ေနာ္သည္ ပတ္ဝန္းက်င္ျဖစ္၏။ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ကြ်န္ေနာ္ ျဖစ္ေန၏။ ကြ်န္ေနာ္သည္
ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ေဘာင္မ်ားခတ္ထားၾက၏။ လူ ့အဖြ ဲ့အစည္းဆိုသည္လည္း စည္းမ်ား၊ မ်ဥ္းမ်ား၊
လူ ့အဖြဲ ့အစည္းျဖစ္၏။ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းသည္လည္း ကြ်န္ေနာ္ျဖစ္ေနေလသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္
ကြ်န္ေနာ္သည္ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္လည္းျဖစ္ပါသည္ ဟုယူဆ
ပါသည္။
ကြ်န္ေနာ္သည္ ပတ္ဝန္းက်င္ျဖစ္ေနသျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အေၾကာင္းအ
ရာမ်ားစြာကို ထိေတြ ့ခံစားေနရသည္။ ကြ်န္ေနာ္သည္ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းျဖစ္ေနသျဖင့္ လူ ့အဖြဲ ့
အစည္း၏ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာကို ထိေတြ ့ခံစားေနရသည္။ ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားစြာသည္
မွန္သည္လည္းရွိမည္။ မမွန္သည္လည္းရွိမည္။ သုိ ့ေသာ္ ထိေတြ ့ခံစားေနရသည္ကေတာ့
တကယ့္အမွန္တရားျဖစ္ေနသည္။
ႏွင့္ တားထား၊ ထိန္းထားၾက၏။ ထုိေဘာင္မ်ား၊ စည္းမ်ား၊ မ်ဥ္းမ်ား အတြင္းကြ်န္ေနာ္ အသက္
ရွင္ေနထိုင္ရေလသည္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ဆိုသည့္ အေရးသံုးပါးကိုလည္း အၿမဲတမ္း
ဂရုတစိုက္ အေလးျပဳေနရေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထုိအေရးသံုးပါးသည္လည္း ပတ္
ဝန္းက်င္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ လူ ့အဖြ ဲ့အစည္းႏွင့္လည္းေကာင္း ထပ္တူက် တည္ရွိေနေသာေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအေရးသံုးပါးသည္လည္း စည္းမ်ား၊ ေဘာင္မ်ား၊ မ်ဥ္းမ်ားျဖင့္တည္ရွိေနေလသည္။
ထုိ ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေနာ္ ့အတြက္ မွန္လား၊ မမွန္လား ဟု အကဲျဖတ္ဖုိ ့၊ တုိင္းတာဖုိ ့အတြက္ ေပတံ
တစ္ေခ်ာင္းလုိအပ္သည္ဟု ယူဆလာပါသည္။
မည္သို ့ေသာ္ ေပတံ နည္း။ ဥပမာ ဆုိပါစုိ ့။ တိုင္းျပည္တစ္ခုကို ၾကည့္ပါမည္။ တိုင္းျပည္ေခါင္း
ေဆာင္သည္ ေခါင္းေဆာင္က်င့္ဝတ္ႏွင့္အညီ တိုင္းျပည္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသလား။ ဒါမွမဟုတ္ မအုပ္
ခ်ဳပ္ဘူးလား။ ဒီလိုၾကည့္ဖို ့အတြက္ ေပတံတစ္ေခ်ာင္းသည္ လိုအပ္လိမ့္မည္ထင္သည္။ ေပတံမရွိ
ခဲ့ရင္ အေျဖတိတိက်က်မသိ၊ ထင္ရာျမင္ရာေျပာၾက၊ေရးၾက၊ ဆိုၾကေတာ့မည္။ အမွားအမွန္ကုိသိ
ဖုိ ့၊ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြကိုညွိယူဖုိ ့၊ ရလာဒ္ေတြကိုေဖာ္ျပဖို ့၊အကဲျဖတ္ဖုိ ့၊ လိုအပ္တာေတြကိုခ်ိန္
ထိုးဖို ့၊ ညွိႏိႈင္းဖုိ ့၊ တုိင္းတာဖုိ ့ေပတံတစ္ေခ်ာင္းသည္ လိုအပ္လာပါေတာ့သည္။
ေပတံတစ္ေခ်ာင္းျဖင္ ့မည္သုိ ့တို္င္းတာမည္နည္း။ ခ်ိန္ထိုးပါမည္နည္း။ မည္သို ့အကဲျဖတ္မည္
နည္း။ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္သည္ ေခါင္းေဆာင္က်င့္ဝတ္ႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံေနထိုင္သလား။
ဆုိသည္ကုိ သိဖုိ ့အတြက္ ေခါင္းေဆာင္က်င့္ဝတ္ဟူေသာ ေလာက သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းမ်ဥ္း
မ်ားကို သိထားရေတာ့မည္။ ပမာဆိုေသာ..ေလာကသတ္မွတ္ထားသည့္ ေခါင္းေဆာင္က်င့္ဝတ္
တရားဆယ္ပါးရွိေလသည္။ ဒီဆယ္ပါးကုိ သိခဲ ့လ်င္ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္သည္ ဘယ္လုိေခါင္း
ေဆာင္နည္း။ သူ ေခါင္းေဆာင္ျခင္းသည္ မွန္လား၊ မမွန္လား ဆုိသည္ကုိ အကဲျဖတ္ႏုိင္ေတာ့မည္။
တုိင္းတာႏိုင္ေတာ့မည္။ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ေခါင္းေဆာင္ဆုိ တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လုိအုပ္ခ်ဳပ္လဲ၊
မအုပ္ခ်ဳပ္ဘူးလဲ ဆိုသည္ကို ျမင္လာေတာ့မည္။ ဒီလုိျမင္လာၿပီဆို ထင္ရာျမင္ရာမေရးေတာ့။ မေျပာ
ေတာ့ေပ။ ထိုသုိ ့ထင္လာျမင္လာေအာင္ ခ်ိန္ထိုးေပးလုိက္သည့္ အရာသည္ေခါင္းေဆာင္ က်င့္ဝတ္
ဟူသည့္ ေပတံႏွင့္ တိုင္းတာလုိက္ျခင္းပင္ မဟုတ္ပါလား။
ထို ့အတူပဲ ဓမၼအေရးကို ၾကည့္မည္ဆိုလ်င္လည္း ဓမၼေပတံႏွင့္ တိုင္းတာရပါမည္။ ထုိ ့အတူ စီးပြား
ေရးကိုၾကည့္မည္ဆိုလ်င္လည္း စီးပြားေရးေပတံႏွင့္ တိုင္းတာရပါမည္။ လူမူေရးကိုၾကည့္မည္ဆိုလ်င္
လည္း လူမူေရး ေပတံႏွင့္တုိင္းတာရပါမည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ဒီလုိ တိုင္းတာႏုိ္င္ဖုိ ့အတြက္ ကိုယ္ပိုင္ေပတံ
တစ္ေခ်ာင္း ကိုေတာ့ ဖန္တီးရလိမ့္မည္။ ဒီလုိ ဖန္တီးႏုိင္ဖို ့ အတြက္လည္း ေလာကသတ္မွတ္ထား
သည့္အေရးသံုးပါး အေၾကာင္း စည္းမ်ား၊ မ်ဥ္းမ်ား၊ ေဘာင္မ်ားကို သိေအာင္ဖတ္ထားရမည္။မွတ္ထား
ရမည္။ ထုိသုိ ့သိမွလည္း တိုင္းတာႏိုင္မည္။ အကဲျဖတ္ႏုိင္မည္။ ခ်ိန္ထုိးႏုိင္မည္။ ခ်ျပႏုိင္မည္ျဖစ္ပါ
သည္။
လူ ့အဖြ ဲ့အစည္းဆုိသည္ ဘက္ႏွစ္ဖက္ရွိစၿမဲ။ သူ ့ဖက္ၾကည့္သူမွန္၊ ကိုယ့္ဖက္ၾကည့္ကိုယ္မွန္ ဟု
ထင္ၾကေလၿပီ။ ဘယ္ဟာက အမွန္၊ ဘာဟာက မမွန္ဆိုသည္ကုိ သိဖုိ ့အတြက္ ကိုယ္ပုိင္ေပတံ
တစ္ေခ်ာင္းႏွင္ ့တုိင္းတာ ခ်င့္ခ်ိန္ႏို္င္သည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ေပတံတစ္ေခ်ာင္း ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္
တီးႏုိင္ဖုိ ့အတြက္ လႈပ္ေဆာ္ရမည္။ အားေပးရမည္။ အခြင့္အေရးမ်ားကိုဖန္တီးေပးရမည္။ ေပတံ
ေကာင္းတစ္ေခ်ာင္းကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးႏိုင္ခဲ ့လ်င္ ေလာကအေရးသံုးပါး၌ ပိုေကာင္းလာမည္။ ပိုသာ
ယာလာမည္။ ဖန္တီးသူကုိယ္တုိင္ အက်ိဳးခံစားရလိမ့္မည္။ ဤသုိ ့ဆိုလ်င္ ေပတံတစ္ေခ်ာင္းမည္
သုိ ့ဖန္တီးမည္နည္း။ ယခုေပးသည့္ နည္းေလးသည္ အရမ္းလြယ္၏။ သို ့ေသာ္ အရမ္းခက္၏။ သုိ ့
ေသာ္ ဖန္တီးသူစိတ္ေပၚ၌သာ ခက္ျခင္း၊လြယ္ျခင္းသည္မူတည္ေန၏။ နည္းကား.............
“ သု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ဝိ၊ လိ၊ သီ၊ ဓါ ” ဟူသည့္ အကၡရာ ရွစ္လံုးကို ေန ့တုိင္းေဆာင္ထားျခင္းပင္တည္း။
ထိေတြ ့၊ ခံစား၊ ၾကားသိ၊ ႀကံဳလာသမ်ွ အေၾကာင္းအရာအားလံုးကို ေလာက စည္းမ်ဥ္းႏွင့္အညီ
ကိုယ္တုိင္ဖန္တီးထားၾကသည့္ ေပတံတစ္ေခ်ာင္းျဖင့္တုိ္င္းတာႏုိင္ၾကပါေစ။
ကြ်န္ေနာ္ ေနသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္အတြင္း၊ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းအတြင္း ျငင္းခုန္မႈေတြမ်ားလြန္းလွ၏။
ကြ်န္ေနာ္ ့ ကိုယ္ပုိင္ေပတံတစ္ေခ်ာင္းသည္ ကြ်န္ေနာ့္ေနသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္အတြင္း၊ လူ ့အဖြဲ ့အ
စည္းအတြင္း ကြ်န္ေနာ္ ့အတြက္ အခုဆို အားကိုးအေဖာ္တစ္ခုျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
ဆုံရပ် 1st Dec 2024
2 weeks ago
No comments:
Post a Comment