tag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post1147998782781447018..comments2023-04-24T22:36:55.411+06:30Comments on E-Journal: What do you want, Good or Evil ?တားျမစ္ ထားေသာ...http://www.blogger.com/profile/01361436632754645577noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-12584987169971518022009-09-08T21:07:45.616+06:302009-09-08T21:07:45.616+06:30အီးဂ်ာ အတြက္
စက္တင္ဘာလက္ေဆာင္.....
အီးဂ်ာသို႔အလည...အီးဂ်ာ အတြက္ <br />စက္တင္ဘာလက္ေဆာင္.....<br /><br />အီးဂ်ာသို႔အလည္တစ္ေခါက္<br />ေရာက္ခဲ့ေပါ့ ခဏတာ<br />ခံစားစရာ အစံုအလင္<br />မွတ္သားစရာ တပံုတပင္ ႏွင့္<br />ဲံဲႀကည္ရႊင္ဖြယ္ စိတ္ႏွလံုး<br />အၿပံဳးရင္မွာကပ္ပါလို႔<br />ေက်နပ္မွု ရသ<br />အျပည့္အ၀ ရခဲ့ၿပီ...။<br /><br />အီးဂ်ာေမာင္ႏွမမ်ားအား ခ်စ္ခင္ေလးစားလ်က္...<br /> <br /> ေျမေျမhttps://www.blogger.com/profile/00599177045408294990noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-17633599823926274392009-07-27T22:07:56.735+06:302009-07-27T22:07:56.735+06:30ဆရာသုေရ
မွ်ေဝေပးတာေက်းဇူးပါ
ခင္မင္လ်က္ဆရာသုေရ<br />မွ်ေဝေပးတာေက်းဇူးပါ<br />ခင္မင္လ်က္မသက္ဇင္https://www.blogger.com/profile/17366546359010762758noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-26731586683020855722009-07-19T11:54:01.234+06:302009-07-19T11:54:01.234+06:30ဆရာသုေရ
အခ်ိန္ဆင္းရဲေသာ္ျငား ဝါသနာအလွ်ံပယ္ ေစတနာၾ...ဆရာသုေရ<br /><br />အခ်ိန္ဆင္းရဲေသာ္ျငား ဝါသနာအလွ်ံပယ္ ေစတနာၾကြယ္စြာ ခုလုိ မွ်ေဝလာတာ ေက်းဇူးပါပဲခင္မ်ာ။ မိမိသူတစ္ပါး မထိခုိက္ေစ႐ုံမွ်မက မိမိသူတစ္ပါး အက်ိဳးမ်ားေစတဲ့ အလုပ္ကုိ တကူးတကအားထုတ္ထားတဲ့ တကယ့္တကယ္ မဟာ့မဟာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမဂၤလာပါခင္မ်ာ။ လႈိက္လွဲစြာ ဝမ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚပါတယ္။<br /><br />”အျပစ္မရွိတာဟာ ေကာင္းမႈ (ဆင္းရဲျငိမ္းေအးခ်မ္းသာေရး တရား - ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္)<br />*အျပစ္ = ထိခိုက္တာ (မိမိကိုယ္ျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးကိုျဖစ္ေစ ထိခိုက္နစ္နာေစတာ)<br /><br />မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားကုိ မထိခိုက္တာဟာ (အျပစ္မရွိတဲ့အတြက္) ေကာင္းမႈ။<br />မိမိကိုျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးကိုျဖစ္ေစ ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ လုပ္တာမွန္သမွ် အျပစ္ရွိတယ္။ အကုသိုလ္ခ်ည္းပဲ။“<br />ကုသိုလ္(ေကာင္းမႈ) နဲ႔ အကုသိုလ္(မေကာင္းမႈ) ကုိ လုိရင္းတုိရွင္း ထိထိမိမိ သိခြင့္ရပါတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဆုိတာ မိမိသူတစ္ပါး မထိခုိက္ေစ႐ုံမွ်မက အက်ိဳးစီးပြားတုိးပြားေၾကာင္း မဂၤလာျဖစ္ေစရင္ေတာ့ ပုိေကာင္းတာေပါ့ခင္မ်ာ။ ကုသိုလ္ဟာ အျပစ္မရွိ႐ုံမွ်မက အျဖစ္ရွိေစပါက ပုိလုိ႔ေကာင္းတာပါ့လုိ႔ သေဘာရေၾကာင္းပါခင္မ်ာ။<br /><br />အႏၶပုထုဇဥ္ဆိုတဲ့ ပုထုဇဥ္အရိုင္းေတြ အေကာင္းမၾကဳိက္ၾကျခင္းအေၾကာင္းရင္းဟာ သံသရာကို အက်ယ္ခ်ဲ႕တတ္ေသာ “ပပဥၥတရား” ျဖစ္တဲ့ <br />1. တဏွာ : ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္တရားမ်ား sensual pleasure ကို အလြန္အထင္ၾကီးတာ၊ အလြန္တပ္မက္တာ၊ အလြန္စြဲလမ္းတာ<br />2. မာန : ေထာင္လႊားခ်င္တဲ့စိတ္၊ တက္ၾကြတဲ့စိတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ အျမတ္ထားလိုတဲ့စိတ္၊ သူမ်ားထက္ ကိုယ္က ေခါင္းတစ္လံုးသာခ်င္တဲ့ အျမဲႏႈိင္းေန၊ တိုင္းေနတဲ့စိတ္<br />3. ဒိ႒ိ(သကၠာယဒိ႒ိ) : ေလာကမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ တရားေတြကို အမွန္အတိုင္း မျမင္တဲ့အတြက္ ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား ထင္ျမင္စြဲလမ္း ယံုၾကည္ေနတာ<br />ေတြကုိ က်င့္သုံးေနၾကတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိခြင့္ရပါတယ္။<br /><br />“ပါပသၼႎရမေတမေနာ” (ဓမၼပဒပါဠိေတာ္) ; “မေနာ၊ စိတ္သည္။ ပါပသၼႎ၊ မေကာင္းရာ၌သာလွ်င္။ ရမေတ၊ ေမြ႔ေလ်ာ္၏။” (ေဗာဓိပကၡိယ ဒီပနီ - လယ္တီဆရာေတာ္) ဆုိတာနဲ႔အတူ<br />“ေရမည္သည္ အလြတ္ထားခဲ့လွ်င္ နိမ့္ရာသို႔ စီးျမဲဓမၼတာျဖစ္သကဲ့သို႔ သတၱဝါတို႔၏ စိတ္မည္သည္ လႊတ္၍ထားခဲ့လွ်င္ မေကာင္းရာသို႔သာ တြင္တြင္သြားျမဲဓမၼတာျဖစ္၍ မေကာင္းရာ၍သာ ေမြ႔ေလ်ာ္၏။” ဆုိတဲ့ ဆရာဦးဆန္းလြင္ရဲ့ လွပတဲ့အဖြင့္ဟာ မွတ္သားစရာပါပဲခင္မ်ာ။<br /><br />“အေကာင္း ဆုိတာဘာလဲ” ဆုိတာအေပၚ စိတ္ပညာအေျခခံသေဘာတရားအျမင္ရယ္၊ လူမႈေရးအေျခခံသေဘာတရားအျမင္ရယ္နဲ႔ ဒႆနပညာနည္းက် ဖြင့္ဆုိရွင္းျပသြားတာလည္း မွတ္သားထုိက္ပါေပတယ္။<br /><br />ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ပယ္ေတာ္မူတဲ့ ကာမသုခလႅိက ဝါဒ နဲ႔ အတၱကိေလမထာႏုေယာဂ တို႔ကို အက်ဥ္းဖြင့္ဆုိရွင္းျပသြားေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူတဲ့ အလယ္လမ္းစဥ္၊ မဇၩိမပဋိပဒါကိုေတာ့ လုံးဝ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပမသြားတာကုိ သတိထားလုိက္မိပါတယ္။ ကာမသုခလႅိက ဝါဒ နဲ႔ အတၱကိေလမထာႏုေယာဂ တို႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟာ မဇၩိမပဋိပဒါပဲ ဆုိတဲ့သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ မလုိအပ္လုိ႔ ရွင္းျပမသြားတာမ်ားလုိ႔ နားလည္ခံစားမိပါတယ္။<br /><br />ဟဲ ဟဲ “သမုဒၵရာကုိ ယုန္သငယ္ေထာက္သလို” လုိ႔ိ ဆုိလည္း ခံရမွာပါပဲ။ ေလ့က်င့္ယူျခင္းမွ်သာပါ။ ေလ့က်င့္ယူၾကရမွာပါပဲ အဲသလုိမဟုတ္လားဗ်ာ။<br /><br />အနည္းဆုံးမဟုတ္တဲ့ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ သဒၶါစံဖတ္ဖို႔ မွတ္စုအခ်ဳိ ႔ အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားပါရေစ။Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-32239158773675331842009-07-19T10:07:01.278+06:302009-07-19T10:07:01.278+06:30ၾကိဳက္သင့္တဲ့အေကာင္းေတြကို
ၾကိဳက္တတ္ဖို႔ ၾကိဳးစား...ၾကိဳက္သင့္တဲ့အေကာင္းေတြကို <br />ၾကိဳက္တတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားလ်ွက္ပါ။<br />သတိေမ့ေနတာေတြကို သတိျပန္ရေအာင္ေဖာ္ေပးတဲ့<br />ပို႔စ္ေလးအတြက္ ေက်းဇူးပါ။<br />ကိုယ္တိုင္လည္း အေကာင္းၾကိဳက္တတ္ပါေစလို႔။ဝါေခါင္မိုးhttps://www.blogger.com/profile/10330698992429116789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-29658921459650032822009-07-17T22:57:34.566+06:302009-07-17T22:57:34.566+06:30အျပစ္မရွိတာဟာ ေကာင္းမႈပါ.. မွတ္သားသြားပါတယ္ခင္ဗ်ာအျပစ္မရွိတာဟာ ေကာင္းမႈပါ.. မွတ္သားသြားပါတယ္ခင္ဗ်ာlittle brookhttps://www.blogger.com/profile/14922446303189415874noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-35703268745535984282009-07-17T21:50:07.798+06:302009-07-17T21:50:07.798+06:30ဒီပုိ႔စ္ကုိ ဖတ္လိုက္ေတာ့မွ အျမင္ပိုရွင္းသြားတယ္ အစ...ဒီပုိ႔စ္ကုိ ဖတ္လိုက္ေတာ့မွ အျမင္ပိုရွင္းသြားတယ္ အစ္ကိုေရ။ ေက်းဇူးပါပဲ။ ဆရာဆန္းလြင္စာအုပ္ေတြက မဖတ္ျဖစ္ဘူး။ ဆရာပါရဂူနဲ႔ ဆရာသက္လံုစာအုပ္ေတြေလာက္ပဲ ဖတ္ျဖစ္လို႔။ အႀကိဳက္ခ်င္းမတူေပမယ့္ ဥာဏ္ပညာဆီသြားရာလမ္းေၾကာင္းအတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။Younggunhttps://www.blogger.com/profile/16626748045176398672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-69850866860736430942009-07-17T21:50:01.862+06:302009-07-17T21:50:01.862+06:30ဒီပုိ႔စ္ကုိ ဖတ္လိုက္ေတာ့မွ အျမင္ပိုရွင္းသြားတယ္ အစ...ဒီပုိ႔စ္ကုိ ဖတ္လိုက္ေတာ့မွ အျမင္ပိုရွင္းသြားတယ္ အစ္ကိုေရ။ ေက်းဇူးပါပဲ။ ဆရာဆန္းလြင္စာအုပ္ေတြက မဖတ္ျဖစ္ဘူး။ ဆရာပါရဂူနဲ႔ ဆရာသက္လံုစာအုပ္ေတြေလာက္ပဲ ဖတ္ျဖစ္လို႔။ အႀကိဳက္ခ်င္းမတူေပမယ့္ ဥာဏ္ပညာဆီသြားရာလမ္းေၾကာင္းအတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။Younggunhttps://www.blogger.com/profile/16626748045176398672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3927310052242312554.post-58902823018199663732009-07-17T16:08:59.299+06:302009-07-17T16:08:59.299+06:30က်မလည္း လူတိုင္းအေကာင္းႀကိဳက္တတ္ၾကတယ္လို႔ ထင္ခဲ့တာ...က်မလည္း လူတိုင္းအေကာင္းႀကိဳက္တတ္ၾကတယ္လို႔ ထင္ခဲ့တာ။ ဒီစာဖတ္ၿပီးမွ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အေကာင္းမႀကိဳက္တာေတြလည္း ရွိသားပဲလို႔။<br /><br />"အဲဒါ ပုထုဇဥ္ အေကာင္းမၾကိဳက္လို႔ပါပဲ။" <br />အေကာင္းႀကိဳက္တိုင္းလည္း ေကာင္းတယ္ မွန္တယ္ တရားတယ္လို႔ ပံုေသယူဆလို႔ မရဘူးဆိုတာကို ေတြးတတ္ေအာင္ တင္ျပေပးသြားတာပဲေလေနာ္။ေမသစၥာေမာင္https://www.blogger.com/profile/07005956868923723085noreply@blogger.com